6.2.1 Krav til klager
- En administrator eller anden repræsentant fra Esportligaen kan vælge ikke at håndtere en klage, hvis den ikke opfylder følgende krav:
1. Tydelige beviser for regelbrud (herunder den overtrådte regel)
2. Tilstrækkelig dokumentation
3. Velformuleret klage
6.2.2 Indsendelse af klager
- På selve kampdagen, er det Head Admin man skal kontakte for klager mod andre organisationer, hold eller spillere.
- Klager mod andre organisationer, hold eller spillere efter endt kampdag, skal ske til info@esportligaen.dk.
- Klager på kampdagen over en assistent administrators afgørelse, skal ske til Head admin.
- Klager over Head admin skal ske til info@esportligaen.dk.
6.2.3 Klageråd
- Klagerådet består af følgende repræsentanter:
1. Esportligaen
2. DGI
3. Esport Danmark
4. Head Admin - Såfremt en klage omhandler en af ovenstående repræsentanter, vil de være udelukket for at deltage i sagen samt afgørelsen.