CS2
Fortnite
League of Legends

10.9 SKABELON TIL KLAGER VEDR. SERVERPROBLEMER (FX LAG)

10.9.1 Skabelon til klager vedr. serverproblemer


Oplever du, at serveren opfører sig underligt, eller konstant kommer med fejlbeskeder ift. forbindelsen såsom fx “packet loss”? Hvis dette er tilfældet, så har vi lavet en guide, som du skal følge for at indberette dette til en administrator. Dette gør, at vi kan håndtere udfordringerne bedst muligt i samspil med vores serverudbyder, DatHost. Her er det vigtigt, at man på forhånd kan udelukke klientudfordringer, der kan være fx lokale netværksproblemer eller andre nedenstående forslag.

  1. Er jeres hold placeret samme sted? Fx via en netcafe, esportsforening, arbejdsplads el.lign.
    => Undersøg om jeres netværk virker 100%. Benyt eksempelvis SpeedTest. Derudover bør du bruge en kablet forbindelse og ikke trådløs.

  2. Verificer spilfilerne via Steam. Bør gøres mellem maps eller via en !tech.
    => Dette er for at sikre, at alle filer ifm. spillet er korrekte.

  3. Benytter du/I en VPN-service og/eller en speciel router?
    => Sørg for, at VPN’en er deaktiveret og tjek, om der er indstillinger, der modarbejder serveren på routeren, og se om det løser problemet.

  4. Downloader du noget I baggrunden? Fx en spilklient, der er åben og henter opdateringer?
    => Sørg for, at al unødvendig internetaktivitet lukkes ned, så du giver dit netværk de bedste forudsætninger.

  5. Er det enkelte spillere på serveren, der oplever udfordringerne? Eller er det samtlige spillere på begge hold?
    => Sørg for, at dette er bekræftet og ikke blot er antagelser. Enkelte spillere kan betyde, at det kan være grundet lokale netværksproblemer eller, at det er sammenkædet til samme internetudbyder. Hvis man fejlagtigt meddeler, at andre spillere har netværksudfordringer i et forsøg på at øge fokus på sagen, men dette ikke er tilfældet, så modarbejder du fejlsøgningen, og gør det dermed svære at nå til bunds i sagen.
  6. Har du tilpasset indstillingerne inde i spillet?
    => Du kan inde i spillet forsøge at trykke “Escape” > “Indstillinger” > “Telemetri” > Find undermenuen “Spil”, også sætte nedenstående indstilling til enten “1 tick” eller “2 tick” – afhængig af hvilken der fungerer bedst. Dette vil resultere i en smule højere ping, men kan reducere “packet loss” og/eller “jitter”.

Har du testet ovenstående tips, og løser disse ikke problemet? Udfyld nedenstående skabelon via #kontakt-admin / #opret-ticket-cs på en af vores Discords:
Udfyldes skabelonen ikke korrekt, så kan Esportligaen vælge ikke at undersøge sagen nærmere.

  • Hvilken internetudbyder har jeres spillere? Hvis muligt, så fremskaf også udbyderne fra modstanderholdet. Noter gerne ned, hvis flere spillere har samme udbyder:
  • Hvilken serverudfordringer oplever I? Er det fx packet loss, slow serverframe eller noget tredje? (Indsæt meget gerne dokumentation af, hvilken slags fejlkoder eller -beskeder, som I modtager fra serveren)
  • Synliggør netværksinformationer på serveren (net_graph) via nedenstående indstillinger og indsæt et billede af dette i tråden.
    (Tryk “Escape” > “Indstillinger” > “Telemetri” > Find “Telemetri” igen > Sæt indstillinger tilsvarende nedenstående (række 2, 5 og 6 er ikke essentielle).
  • 1. Åben “Kommandopromt” på din PC (Windows tast + “R” > Skriv “cmd” > Tryk “Enter”)
    2. Skriv “tracert yourserver.dathost.net”
    Bemærk: “yourserver” skal erstattes med et servernavn, som en administrator skal udlevere til dig via en ticket på Discord. Husk at inkludere link til kampen.
    3. Vent på “Trace complete” beskeden.
    4. Kopier alt indholdet og indsæt det via fx pastebin.com.
    5. Del link i ticket’en på Discord.

Fastlægning af, hvornår serverudfordringerne finder sted:

  • Indsæt link til kampen på Esportligaen.dk, hvor udfordringen er aktuel:
  • Er det 1., 2., 3. eller samtlige maps, hvor i oplever serverudfordringerne:
  • Udspecifer efter bedste evne; hvornår i løbet af hvert map, at i oplever udfordringerne. Er det fx særligt runde 5, 7 og 12 eller decideret konstant? Gerne så præcist angivede tidspunkter som muligt, så serverudbyderen kan finde et ca. timestamp ud fra dette, når de fejlsøger serveren:
Tilbage til alle regler