AlleDGIEfterskoleEsport DanmarkEsport Danmark OldboysKollegaUng

10.1 TJEK-IND TIL KAMP

10.1.1 Tjek-ind til kamp (ligaturneringer) [Strict mode]

  • Et holdmedlem skal tjekke deres hold ind til kamp på selve kampdagen.
    Tidsrummet for dette åbner 15. minutter før det fastsatte kamptidspunkt og lukker senest 5 minutter efter.
  • Hvis begge hold har tjekket ind inden kampstart, så er det muligt for holdene at oprette kampen med det samme, hvis de ønsker at igangsætte kampen hurtigst muligt.
  • Hvis et hold ikke tjekker ind til en kamp senest 5 minutter efter det fastsatte kamptidspunkt, så vil systemet afbryde kampen og tildele et “no show” til det hold, som ikke har mødt op.
  • Systemet vil automatisk taberdømme det hold, som er udeblevet fra kampen. Ønskes kampen at blive afviklet alligevel, så kontakt venligst en administrator.

10.1.2 Tjek-ind til kamp (cups) [Ikke strict mode]

  • Et holdmedlem skal tjekke deres hold ind til kamp på selve kampdagen.
    Tidsrummet for dette åbner 15. minutter før det fastsatte kamptidspunkt.

    Modsat i ligaturneringerne, så er der ingen begrænsning på, hvornår man seneste kan tjekke ind.
    Kontakt derfor modstanderen inden i tjekker ind, så begge parter er klar til kampen.

  • Er modstanderen ikke i gang med en kamp, så er de forpligtet til at tjekke ind hurtigst muligt, så den oprindelige tidsplan kan opretholdes bedst muligt.

10.1.3 Guide til tjek-ind

  1. Login på https://esportligaen.dk/, og gå ind på den aktuelle kampside.
    (Kan findes under “Din næste kamp” i toppen på forsiden, via din holdside eller under den pågældende turnering).
  2. Klik “Tjek-ind” under den pågældende kamp.
  3. Find kontaktoplysninger på modstanderens kontaktperson og tilføj deres LoL-konti på din League of Legends klient. (Husk: Hjemmeholdet har ansvaret for at oprette en kamp)
  4. Tryk på “Play” på “League of Legends” klienten.
    – Vælg “Create Custom”.
    – Vælg “Tournament Draft ” på Summoner’s Rift
    – Klik “All” under “Allow Spectators”, da det er tilladt for en evt. træner at se kampen live.
  5. Invitér modstanderen til kampen via deres “Summoner ID” på https://esportligaen.dk/. Kontakt dem evt. via telefon eller SMS, hvis de ikke responderer på jeres anmodning.
  6. Når alle spillere har tilsluttet sig lobbyen, igangsættes “Champion Select”, hvorefter kampen automatisk går i gang.
  7. Step 3 og 4 gentages indtil, at ét hold har vundet 2 ud af de 3 kampe på kampdagen.
  8. Efter vinderen er fundet, så skal en holdadmin indberette et kampresultat på hjemmesiden. Her bedes i venligst tage et billede af hver afsluttet kamp. Modstanderen har 24 timer til at godkende resultatet inden, at det bliver fastlåst.

Guide til at tage et billede af din skærm:

  • Holde “Ctrl” nede, og tryk “PrtSc”.
  • Åben “Paint”, hold “Ctrl” nede og tryk “V”. 
  • Gem billedet og upload det til vores hjemmeside.
Tilbage til regler