PUBG Mobile REGLER

PUBG Mobile Regler

VIGTIGT: Husk også at læse de generelle regler for ligaen. De kan læses her.

Seneste rettelser i regelsættet:

Oktober 2019 v.3.0

  • Alle regler er opdateret.
  • Uge 37. Reglerne vedr. seeding er opdateret.

1.0 Fortolkning, forståelse og rettelser af regelsættet

  • 1.1 eSportligaen har altid ret til at ændre i regelsættet uden varsel. Rettelser sker ikke med tilbagevirkende kraft.
  • 1.2 eSportligaen har altid sidste ord i tilfælde af tvister som ikke er beskrevet i regelsættet.
  • 1.3 Det påhviler holdet/spilleren selv at have læst og forstået regelsættet udstukket af eSportligaen.
  • 1.4 Hvis hold vælger at afvikle kampe efter andre regler end dem som står beskrevet i eSportligaens regelsæt, så kan der ikke efterfølgende indberettes en konflikt.

2.0 og 3.0

Se generelle regler for esportligaen.

4.0 PUBG Regler:

4.0 Generelt

PUBG Mobile i eSportligaen spilles ved at 2 spillere, samles i et duo spil. Sammen starter de et spil, hvor det gælder om at få flere kills end modparten. Det er ikke tilladt at skyde sin modstander eller obstruere dennes spil. Hver kamp består af tre spil. Der spilles BO3 (Best of 3).

  • 4.0.1 Kamp format: 1v1. Det skal dog pointeres, at man ikke spiller direkte imod hinanden.
  • 4.0.2 Single Elimination
  • 4.0.3 BO3 Killgame
  • 4.0.4. Alle våben er tilladt
  • 4.0.5 Brug er analoge gamepads er tilladt.
  • 4.0.6 Det er ikke tilladt at bruge elektroniske gamepads

4.1.1 – Tidspunkter

Turneringen spilles altid fra kl. 10:00 lørdag og til og med søndag kl. 18:00, hvis det bliver nødvendigt at strække turneringen over 2 dage. Check-in åbner 1 time inden turneringsstart.

4.1.2 – Rangliste point og deltagelse i flere turneringer

  • 1. plads = 10 point
  • 2. plads = 8 point
  • 3.-4. plads = 6 point
  • 5.-8. plads = 4 point
  • 9.-16. plads = 2 point
  • 17.-32. plads = 1 point

    Det er tilladt at spille i flere kvalifikationer. Det er de 6 spillere med flest rangliste point som modtager en invitation til DM i maj 2020.

4.1.4  – Tilmelding

En gyldig spillerlicens til YouSee eSportligaen er påkrævet for deltagelse. Tilmelding til alle kvalifikationsturneringer sker via toornament og det er derfor vigtigt at man selv opretter en bruger der.

Følg denne proces:

Step 1: Opret en spillerprofil og betal din licens hos YouSee eSportligaen.
Step 2: Opret en bruger på toornament
Step 3: Tilmeld dig følgende kvalifikationsturneringer på toornament:

Step 4: Under tilmeldingen til kvalifikationsturneringerne vil du blive bedt om at oplyse følgende:
– Fulde navn
– PUBG ID (PUBG) – Findes ved at klikke på dit profilbillede øverst højre hjørne i lobbyen. Over dit billede står der et ID. Dette er tallet du skal bruge.
– Spiller-ID (eSportligaen) – du finder dit spiller-ID ved at logge ind på app.esportligaen.dk/, og klikke på dit navn øverst til højre på sitet.
– E-mail adresse

  • 4.1.1 Overblik – På toornament vil man kunne se sine kampe, rapportere resultater og finde information omkring turneringen.
  • 4.1.2 Support – Admins er altid klar til at hjælpe med tilmeldinger og spørgsmål til dette – Kontakt info@esportligaen.dk

4.2 Definitioner

  • 4.2.1 En spiller: En deltager i eSportligaen. 
  • 4.2.2 Et party: De 2 spillere samlet i et “duo” spil.
  • 4.2.3 Et spil: Defineres af et hop ud over øen, hvor spillerne lander og spiller enten til de vinder kampen eller bliver elimineret.
  • 4.2.4 Kamp: Består af op til 3 spil (BO3).
4.3 Afvikling af kampe.

Alle spillere skal være tilstede på esportligaens Discord kanal min. 30 min. før turneringsstart. Link til vores Discord kanal findes HER

Når man er kommet ind på vores Discord kanal, så skal man gå ind i vores PUBG MOBILE channel. Det er også her, at I melder resultatet til dommeren eller selv taster det ind på Toornament.com

  • 4.3.1 Finde modstanderen: Spilleren som står først nævnt i kampprogrammet, inviterer modstanderen deres party. Dette gøres ved at indtaste modstanderens ID under friends.
  • 4.3.2 Vinder af et spil: Den spiller med flest kills
  • 4.3.3 Kampens vinder: Det spiller som først opnår to vundne spil, vinder kampen.
  • 4.3.4 Afslutningen af et spil: Et spil er øjeblikkeligt afsluttet når den sidste spiller i er død. Det er herefter tilladt at returnere til lobbyen.
4.4 Regler ved kills og uafgjort: 
  • 4.4.1 I tilfælde af at begge spillere har samme antal kills ved spillets afslutning, så er vinderen den spiller der overlevede længst tid.
  • 4.4.2 I de tilfælde hvor der som party opnås Checken dinner, og begge spillere er i live og har lavet lige mange kills, så vinder spiller som først fik lavet første kill.

Oversigt og hvad der afgør en kamp ved uafgjort:

  1. Den spiller der overlevede længst
  2. Den spiller der først fik et kill.
4.5 Specifikke regler vedr. kills:
  • 4.5.1 Kills der forekommer efter hele partyet er døde, tæller ikke. 

Eksempel 1: Spiller A er død. Spiller B står stadig. Hvis spiller A får et kill (pga et knock), så tæller det med i holdets samlede score.

Eksempel 2: Spiller A er død. Spiller B knocker en modstander og bliver derefter selv skudt. Skulle den knockede modstander dø efter spiller B selv er død, så tæller det ikke med.

4.6 Party regler:
  • 4.6.1 Begge hold har lov til at arbejde sammen, men man må ikke med vilje forårsage sin modstanders død eller påvirke sin modstanderens kamp negativt. Dette omfatter sabotage af køretøjer, der forårsager faldskader eller andre negative indgreb i modstandernes gameplay.
    4.6.2 Forbryder en spiller sig på ovenstående, så taber denne det pågældende spil.
    4.6.3 Kill og Loot-stealing er tilladt. Det samme gælder stalking, men vi anser det som usportsligt.

    Drop zone valg og minimering af sabotage og Loot/kill-stealing
    For at minimere risikoen for sabotage, loot/kill-stealing, så er flg. regler taget i brug.

    4.6.4 Hjemmebanespilleren (Den som står nævnt øverst i kampen) skal umiddelbart efter de loadet ind på serveren markere dennes dropzone på kortet.
    4.6.5 Modstanderen må herefter ikke lande i det grid som den første spiller har markeret.
    4.6.7 Dette er ikke en regel, men vi opfordrer spillerne til ikke at søge til de samme grids, indtil det er uundgåeligt pga. zonen.
    4.6.8 I andet spil er det udebaneholdet som vælger dropzone og ved eventuelt tredje spil, vil hjemmebaneholdet vælge først igen.
4.7 Generelle kommunikationsregler for kampe
  • 4.7.1 Kommunikation ingame skal holdes på et sagligt niveau, og det påhviler. Dårlig opførsel, trusler og lignende bliver ikke tolereret.
  • 4.7.2 Streaming af en kamp er altid tilladt.
4.8 Chikane
  • 4.8.1 Under kampene er det strengt forbudt at chikanere modstanderen på nogen måde, det vil sige, at chikane i og uden for spillet er strengt forbudt.
  • 4.8.2 Hvis der forekommer problemer er det vigtigt, at der bliver taget screenshots og andet materiale, der kan bruges som bevis. Dette skal sendes til admins.
4.9 Seeding til pokalrækken i Sæson 3
  • 4.9.1 Seeding til DM kvalifikation 1 er random
  • 4.9.2 Seeding til de efterfølgende kvalifikationer vil blive baseret på den aktuelle ranking.

5.0 Indberetning af resultater og no shows

8.1 GENERELT

  • 5.1.1 Det er pålagt at spillerne indrapportere kampresultater umiddelbart efter kampen er afsluttet. Det er tilladt at gøre det under kampen og for at sikrer at det går smidigt, er det den vindende spiller der rapportere.
  • 5.1.2. Hvis en færdig spillet kamp ikke er rapporteret vil en ny kamprunde ikke kunne klargøres og det vil dermed sænke hele turneringen. Det er derfor vigtigt at begge spillere er hurtige til at indrapportere resultatet så snart kampen er afsluttet. Oplever man problemer med dette, kan man henvende sig til en admin.
  • 5.1.3 Når et kampresultat er blevet indrapporteret har spillerne ind til næste kamprunde til at klage til admin. Sker det ikke, så står resultatet fast.
  • 51.4 No shows: Hvis ens modstander ikke møder op til en kamp, så skal man så vidt det er muligt have det bekræftet af en admin. Derefter vil admin indberette resultatet som en no show sejr (6-0) til den spiller som var klar til kampen.
  • 5.1.5 No shows – begge spillere: Hvis begge spillere udebliver fra en kamp vil de begge modtage et no show og det vil være op til admin at indrapportere resultatet. Hvis admin efterfølgende ikke kan komme i kontakt med de involverede spillere vil de blive diskvalificeret.

8.2 Indberetning af resultater

  • 8.2.1 Indrapportering af kampresultater sker via Toornament, hvor begge spillere har mulighed for at indtaste resultatet.
  • 8.2.2 Gå ind på selve kampen højre hjørne eller find den under Brackets. Klik på kampen og rapporter resultatet i forhold til score og hvilke classes der mødte hvilke classes.
  • 8.2.3 Det er altid spillernes ansvar at indberette resultater og at dette gøres så snart at kampen er afviklet.

9.0 Snyd og exploits

  • 9.1 Snyd er forbudt
  • 9.5 Det er ikke tilladt at spille på en anden spillers account.

10.0 Sanktioner

10.1 No shows eller frivillig trækning fra kampen:

  • 10.1.1 Når man ikke at checke ind inden turneringsstart vil man få et no-show i den første kamp. Der kan kun uddeles et no show i den første kamp i en turnering, udebliver man fra efterfølgende kampe bliver man diskvalificeret og droppet fra turneringen.
  • 10.1.2 Er man mere end 10 min. forsinket til en kamp uden at give besked til admin, vil man blive diskvalificeret og droppet fra turneringen.
  • 10.1.3 Ved man på forhånd at man er forsinket til en kamp skal man altid give admins besked. Det vil således være op til admin baseret på ovenstående at vurdere om spilleren kan få lov at spille kampen alligevel.
  • 10.1.4 En spiller kan til enhver tid vælge at trække sig fra turneringen. Dette gøres ved at kontakte admins herom.