CS:GO Regler

CS:GO ODINCON Regler

Seneste rettelser i regelsættet v.3.0:

VIGTIGT: Husk også at læse de generelle regler for ligaen. De kan læses her.

1.0 Fortolkning, forståelse og rettelser af regelsættet

  • 1.1 eSportligaen har altid ret til at ændre i regelsættet uden varsel. Rettelser sker ikke med tilbagevirkende kraft.
  • 1.2 eSportligaen har altid sidste ord i tilfælde af tvister, som ikke er beskrevet i regelsættet.
  • 1.3 Det påhviler holdet/spilleren selv at have læst og forstået regelsættet udstukket af eSportligaen.
  • 1.4 Hvis hold vælger at afvikle kampe efter andre regler end dem som står beskrevet i eSportligaens regelsæt, så kan der ikke efterfølgende indberettes en konflikt.

2.0 Generel information om turneringen

2.1 Spillere:

  • 2.1.1 En spiller kan kun deltage ved turneringen, såfremt denne besidder en Spillerlicens.
  • 2.1.2 En spiller er altid påkrævet at benytte det samme brugernavn / Gamernick in-game, som vedkommende er tilmeldt eSportligaen med.
  • 2.1.3 En spiller er altid pålagt at have sit SteamID indtastet på esportligaen.dk – et steamID er eksempelvis Steam_0:0:23071901 eller dit steamID64
  • 2.1.4 Spillere skal være minimum 12 år.

2.2 Struktur

  • 2.2.1 Bo3 – Single elimination t.o.m. semifinalerne. Finalen afvikles som BO1.
  • 2.2.2 Online kvalifikation / offline semi- og finale
  • 2.2.3 Online kvalifikations datoer
    +
    • Online kval 1 – lørdag d. 16/11 : 1/64 + 1/32 + 1/16
    • Online kval 2 – søndag d. 17/11 : 1/8 + 1/4 + (1/2)
  • 2.2.4 Offline datoer
    • Semifinaler – lørdag d. 7/12
    • Finale – søndag d. 8/12
  • 2.2.5 Deadline for tilmelding torsdag d. 14/11

3.0 Igangsætning af kampe og tidsplanen

  • 3.1 Kampene skal sættes igang på den pågældende starttidspunkt jf. kampprogrammet.
  • 3.2 Hvis et hold ikke er klar, og kampen startet efter 10 min, så dømmes holdet som taber af mappet.
  • 3.3 Alle hold skal, på kvalifikation datoer, tjekke ind senest kl. 9:30 på eSportligaens Discord

4.0 Counter Strike Regler:

Disse regler vedr. udelukkende Yousee eSportligaen cups og turneringer.

4.1  Før kampen, møde tid, server etc.
  • 4.1.1 Datoerne for kvalifikationer er:
    • Lørdag d. 16/11 og Søndag d. 17/11
  • 4.1.2 Kampprogram offentliggøres fredag d. 15/11 kl. 16:00
  • 4.1.3. Holdkaptajnen fra hvert hold skal tjekke ind på eSportligaens Discord kl. 9:30 i kanalen “Odincon” på den pågældende kampdag.
  • 4.1.3 Hvis et hold ikke møder op, så udelukkes det fra resten af turneringen
  • 4.1.4 Holdene skal altid være klar til næste kamp. Tiden skal overholdes. Hvis et hold ikke overholder kamptidspunkterne, så kan det medføre udelukkelse af turneringen
  • 4.1.5 Holdene skal SELV have en server til rådighed for afvikling af kampe.
  • 4.1.6 Holdene skal bruge ESL config til afvikling af kampene
4.2  Veto regler
  • Sidstnævnte hold i den første kamp fjerner et map.
  • Førstnævnte hold vælger et map som spilles i den første kamp.
  • Sidstnævnte hold vælger et map som spilles i den anden kamp.
  • Sidstnævnte hold i den første kamp fjerner et map.
  • Førstnævnte hold i den første kamp fjerner et map.

    I tilfælde af 1-1 i maps, afgøres kampen på det sidste map, som ikke blev valg/fravalgt ved veto.
  • 4.2.2 VETO forløbet håndteres intern mellem holdene ved at holdkaptajnerne tager kontakt og aftaler.
4.3  Map pool
  • Der konkurreres på følgende maps:
  • de_inferno
  • de_train
  • de_nuke
  • de_mirage
  • de_vertigo
  • de_overpass
  • de_dust2

4.4 Kampafvikling

  • 4.4.1 Alle kampe skal spilles 5on5. 
  • 4.4.2 Hvert hold må have op til 5 spillere med
  • 4.4.3 Udskiftning kan kun ske imellem kvalifikationen og finalerne
  • 4.4.4 Der må ikke fortages udskiftninger på holdet under online kvalifikationen
  • 4.4.5 Det er tilladt at spille kampen med 4 mand. Hvis et hold ikke kan stille minimum 4 spillere taber holdet. Allerede afgjorte maps vil beholde deres oprindelige resultat. Kun det pågældende og eventuelt kommende maps, vil blive påvirket af en taber dom.

4.5 Runder:

  • 4.5.1 En kamp består af to halvlege på 15 runder, hvorefter der skiftes side undervejs. Hver runde er som udgangspunkt 1 minut og 55 sekunder, mens bomben er sat til 40 sekunder.
  • 4.5.2 Hvert map starter med en kniv runde, hvor vinderne vælger hvilken side de starter på.
  • 4.5.3 Hver runde er som udgangspunkt 1 minut og 55 sekunder, mens bomben er sat til 40 sekunder.

4.6 Vinderen af kampen:

  • Vinderen af mappet er det hold, som først når 16 runder.
  • Vinderen af kampen, det hold som først vinder 2 maps. 

4.7 Overtid:

Ved uafgjort 15-15 i slutspillet, spilles der overtid med MR3 regler og 10.000 i start økonomi.

4.8 Andre regler for kampe

  • Kommunikation ingame skal holdes på et sagligt niveau, og det påhviler holdkaptajnerne at stå for den generelle kommunikation. Dårlig opførsel, trusler og lignende bliver ikke tolereret.
  • Det er tilladt at pause for tekniske problemer, samt en taktisk pause på maksimalt 3 minutter pr. halvleg. Det er kun tilladt at pause i freezetime. Under taktisk pause må spillerne ikke forlade deres pladser.
  • Tekniske timeouts er kun tilladt i 10 minutter, herefter kan det ene hold kræve at kampen fortsættes.
  • Mappet skal kun spilles helt om, hvis serveren crasher helt inden for de første 3 runder. Herefter aftales der indbyrdes hvad start økonomi skal sættes til, for at fortsætte kampen på en fair måde.
  • 4.4.5 Streaming af en kamp er altid tilladt, såfremt at der minimum er et delay på 90 sekunder. Streaming sker via GOTV og aldrig via direkte spectator pladser.
  • Spectators er på intet tidspunkt tilladt.
  • Det er ikke tilladt at have andre programmer kørende. F.eks. Twitch.
4.9 Chikane
  • 4.5.1 Under kampene er det strengt forbudt at chikanere modstanderen i på nogen måde, det vil sige at chikane i og uden for spillet er strengt forbudt.
  • 4.5.2 Hvis der forekommer problemer er det vigtigt, at der bliver taget screenshots og anden dokumentation, der kan bruges som bevis og dette skal sendes til admins.

5.0 Konflikter

  • Såfremt et hold ønsker at indberette en konflikt skal de henvende sig til en af dommerne via discord

6.0 Indberetning af resultater

  • Når kampen er færdig skal resultatet indberettes til en af dommerne via discord
  • Dommerne står for indtastning af resultaterne.

7.0 Snyd og exploits

  • Boosting er ikke tilladt, såfremt man exploiter en fejl i mappet. Boosting er aldrig tilladt, hvis det er for at plante bomben uden for rækkevidde. Bomben skal altid kunne nås af CT.
  • Map exploits er ikke tilladt. Alle bevidste forsøg på at udnytte en dokumenteret eller ikke-dokumenteret fejl i spillet, vil blive straffet med enten tabt runde eller map.

8.0 Sanktioner

  • Forsøg på snyd eller dårlig opførsel fører til udelukkelse af alle eSportligaens aktiviteter