CS2
Fortnite
League of Legends

9.3 BEREGNING AF SPILLERRANG SAMT HOLDNIVEAU

9.3.1 BEREGNING AF SPILLERRANG

  • En spillerrang i CS beregnes automatisk ud fra brugerens data på henholdsvis Steam og FaceIt. Herefter omdannes dette til en rang i Esportligaens interne rangsystem, som er synligt via et rangemblem på spillerens profil.
  • Ovenstående er baseret på den senest rang på henholdsvis Steam og FaceIt. Her udvælges den rang, som er højest på tværs af de to platforme. Er der kun aktivitet på én af platformene inden for en periode på 18 måneder, så vil den aktive platform som udgangspunkt være gældende.
  • Her er det Premier i CS2 samt evt. MM i CS:GO, der tæller med i rangeringen af spilleren. Ikke regulære MM-maps i CS2. Derudover spillerens FaceIt profil.
  • Har spilleren ikke en rang inden for ovenstående tidsperiode på begge platforme, så vil systemet tage udgangspunkt i den seneste rang, der er højest på tværs af de to platforme uagtet af tidsperiode. Bemærk: Grundet Steam’s automatiske forfald af rang i MM, så vil den mest retvisende rang blive valgt uden, at den nødvendigvis er den seneste.
  • En helt ny spiller uden registrerede rang maps på hverken Steam eller FaceIt; vil blive tildelt en grundrang i Esportligaens interne rangsystem.
  • Tidligere ligaturneringer på Esportligaens hjemmeside, vil have en indflydelse på spillerens rang baseret på, hvordan holdet samt spilleren klarer det i turneringen. Dette sker via Esportligaens ELO-system. Bemærk dog, at det kun er maps, hvor spilleren har deltaget på serveren, som potentielt vil påvirke spillerens ELO.

Bemærk: Dit FaceIt niveau vil ikke blive medregnet, hvis der er under 15 spillede maps registreret på kontoen.

9.3.2 BEREGNING AF HOLDNIVEAU

  • Det samlede niveau på et hold beregnes ud fra de fire højest rangerede aktive spillere på holdet.
  • De aktive spilleres individuelle rang i Esportligaens interne rangsystem; bliver plusset sammen og giver herefter holdets samlede niveau.
Tilbage til alle regler